nordland.blogg.se

Ett par år av meningslöst bloggande.
Fast i Abisko och Åre.

Dag 11, farväl!

Kategori: Jämtlandsfjällen


Dagen som vi ska gå hem är det molnigt, efter tio dagar med strålande solsken. 


Panoramabild över hela stugplatsen. Dassen till vänster i bild ligger i linje (längs samma stig) som lilla stugan till höger i bild. Storstugan i mitten och lilla pyramiden strax höger om den är slasken. I bakgrunden är så klart Gruvsmällen och Smällhögarna till höger. 

Hejdå grodynglen!

Thor tar över som stugvärd efter oss. Hejdå Thor!

Hejdå Vålåstugan!

Hejdå Gruvsmällen!

Nu bär det av mot Vålådalen. Mats får bära på mina renhorn. 


Panoramabild bakåt. Smällhögarna till höger och Vålåvalen som en liten spetsig topp till vänster. 

Lunchrast innan vi går ner i skogen och lämnar kalfjället bakom oss. Lill-Stendalsfjället till vänster. 

Panoramabild. Jag tänkte första klippa bort Mats men kontrasten mellan de fin fjällen och hans t-shirt var så härlig. 

Här stod jag för elva dagar sedan och postade på Facebook att jag drog till fjälls. Nu kommer jag till civilisationen igen!


Kommentera inlägget här: