nordland.blogg.se

Ett par år av meningslöst bloggande.
Fast i Abisko och Åre.

Dag 10, sista dagen.

Kategori: Jämtlandsfjällen

Stressad över allt som behövdes göras idag, blev det inte så många bilder. 

Efter stugfixet på morgonen skyndade jag iväg mot Vålåvalen för att länsa hjortronmyren på andra sidan. 

Mellan Rovpe och Vålåvalen sprang jag på en älgskovel som stod där, ensam och majestätisk. 

Kanske en kompis som hänger på väggen till Vålåstugan?

Den närmaste av Smällhögarna från en annan vinkel, halvvägs till Vålåvalen. 

Det syns kanske inte så tydligt men bilden föreställer hjortron. Tre liter fick jag med mig hem, på fyra timmar och tio kilometer. 

Sen fick vi besök! Både nya stugvärden Thor (som jag lustigt nog träffade i fjol då han var stugvärd i Stensdalen, när Magnus och jag var där) och Julia och Emil (vänner från Åre). Så det blev improviserad trerätters middag med kantarellrisotto till förrätt, tortellini fyllda med ricotta och spenat och en pastasås till samt chokladpudding till efterrätt. 
Packningen fick vänta till framåt midnatt....



Kommentera inlägget här: